WIADOMOŚCI

Komentarz Pereza dot. tylnego skrzydła McLarena wywołał poruszenie w padoku
Komentarz Pereza dot. tylnego skrzydła McLarena wywołał poruszenie w padoku
Temat kontrowersyjnego tylnego skrzydła MCL38 okazał się jednym z głównych wątków czwartkowych rozmów medialnych. Rywale McLarena dość ochoczo wypowiadali się w tej sprawie, a najwięcej zamieszania wprowadził komentarz Sergio Pereza.
baner_rbr_v3.jpg

Kwestia "mini DRS-u" w bolidzie McLarena nie znika z nagłówków mediów od wyjazdu z Azerbejdżanu. Wątpliwości co do tego patentu były na tyle duże, że FIA musiała wydać kolejny komunikat ws. elastycznych elementów, podkreślając, że jeśli przechodzą one testy obciążeniowe, w myśl przepisów są uznawane za legalne.

Z drugiej strony Federacja dała do zrozumienia, że rozważa pewne działania na tym froncie, co jeszcze bardziej zaogniło całą sprawę. Pytań o to nie unikali także kierowcy podczas różnych aktywności medialnych w Singapurze. Szerokim echem odbiła się zwłaszcza wypowiedź Sergio Pereza.

Z pierwszych jej odtworzeń wynikało, że Checo pokusił się o określenie tego patentu mianem nieregulaminowego (z ang. illegal). Ponieważ przy prośbie o doprecyzowanie tego, czy użył słowa legal czy illegal, zupełnie inaczej podszedł do sprawy, dział Red Bulla wydał swój dodatkowy komentarz.

Byki zaznaczyły, że Meksykanin użył sformułowania "legalny", a ze względu na jego akcent można było usłyszeć jego angielskie przeciwieństwo. Nie zmienia to jednak faktu, że wypowiedź Pereza jasno wskazywała na wątpliwości co do tylnego skrzydła McLarena:

"Tak to wygląda. Oczywiste jest tutaj przekroczenie granicy przepisów i to, że jest to regulaminowy/nieregulaminowy bolid. Jestem tym bardzo zaskoczony. Przejechali z tym tylnym skrzydłem kilka wyścigów i nic się nie stało", powiedział Sergio, cytowany przez PlanetF1.

"Musimy po prostu skupić się na sobie. Ponieśliśmy ogromne straty w mistrzostwach, a oni teraz znajdują się na prowadzeniu. Możemy wrócić do gry i liczymy, że odzyskamy ten mocny rozpęd po naszej stronie. To byłoby naprawdę dobre."

Jak wspomnieliśmy wyżej, Pereza później dopytano, o jakie sformułowanie konkretnie mu chodziło:

"Naprawdę myślałem, że to skrzydło nie mieści się w obszarze regulacji. Widać wyraźnie, że tylne skrzydło się wygina, ale naturalnie sprawdzili to i wychodzi na to, że auto jest zgodne z przepisami."

"Jestem dość mocno zaskoczony. Myślałem, że to niedozwolone, a wygląda na to, że jest inaczej. Jestem tak samo zaskoczony jak wy wszyscy, bo zdecydowanie daje to duże korzyści. Nie jestem ekspertem ds. technicznych, aczkolwiek jestem pewny, że zespół przygląda się temu, dlaczego teraz jest to dozwolone."

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

8 KOMENTARZY
avatar
ekwador15

20.09.2024 00:22

0

prowadzenie w generalce red bull stracil przez ciebie Perez a nie przez to skrzydło. Twoj kolega z teamu jest na 1 miejscu a ty na 8 xd


avatar
RiskyF1Fan

20.09.2024 06:35

0

Czy tylko ja odnoszę wrażenie, że Perez i Red Bull brzmią jak pokrzywdzony dzieciak, któremu zabrano lizaka i teraz narzeka na cały świat? Naprawdę to już jest męczące, nie wspominając, że przykre. Jak oni mieli asymetryczny system dystrybucji płynu hamulcowego, to mam wrażenie, że nikt tak nie jęczał. Naprawdę mniej gadania, więcej robienia, bo robienie pewnych rzeczy...nie przystoi, bo tylko zniesmaczenie wzrośnie.


avatar
Raistoppen

20.09.2024 07:33

0

@2 podobno nie mieli, to tylko miały być plotki rozsiewane przez brytyjskich dziennikarzy, ale prawda może być różna.


avatar
sisay

20.09.2024 09:38

0

@1 Stracili tylko i wylacznie przez robione bolidu pod styl Maksia, ktory nikomu nie odpowiada(teraz za to powoli placa)


avatar
Manik999

20.09.2024 10:54

0

@sisay - przecież mistrzowski zespół zawsze tworzy bolid pod lidera. Przecież tak samo było w przypadku Mercedesa, Ferrari czy McLarena. Sergio musi się dostosować, tak jak musiał dostosować się Valtteri, Kimi, Felipe, Heikki, Giancarlo czy też Rubens. ;)


avatar
Raistoppen

20.09.2024 11:01

0

@5 - po prostu gościu uważa, że lepiej zrobić bolid, dzięki któremu dwóch zawodników będzie dojeżdżało na pozycjach 4-6 niż bolid, w którym będą dojeżdżali 1-8. Cóż, taki się urodził.


avatar
giovanni paolo

20.09.2024 14:59

0

Perez miał rację w kwestii rozwoju RB19 i RB20, Perez miał rację w kwestii tylnego skrzydła mclarena. Czy ten człowiek ma jakieś słabe strony?


avatar
slawbo

21.09.2024 08:47

0

@7 tak, jest z Ameryki Południowej :D


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu